Cluj Napoca este un oras cosmopolit

    Cluj Napoca este un oras cosmopolit, care a cunoscut o puternica dezvoltare la nivel economic si si-a castigat notorietatea in ultimii ani prin numeroasele multinationale care au gasit aici resursele necesare si suficiente pentru a-si dezvolta business-urile. Ceea ce s-a intamplat !

    Cu o populatie de peste 300.000 de locuitori si un grad de educare a populatiei ridicat, Clujul este o mina de aur pentru aceste multinationale care recruteaza atat clujeni cat si persoane care vin din alte judete sa studieze in Cluj-Napoca si ulterior decid sa isi caute un job si sa se stabileasca. Motivele pentru care acesti tineri sunt cautati de multimnationale consta in faptul ca sunt bine pregatiti atat la nivel profesional cat si la nivelul de cunoastere a unei palete mai variate de limbi straine si in plus, costurile salariale ocazionate de angajarea acestor tineri sunt inferioare costurilor aferente acelorasi cheltuieli salariale in alte tari.

    Vazuta din perspectiva economica, situatia este de natura win-win. Pe de-o parte tinerii sunt recrutati de multe ori inca de pe bancile scolii si nu mai au grija cautarii unui loc de munca deoarece piata ii favorizeaza in raport cu alte judete tocmai prin venirea acestor firme care scad cu mult rata somajului la nivelul municipiului si implicit al judetului. Pe de alta parte aceste multinationale reusesc prin optimizarea activitatii si cheltuielile mai reduse cu forta de munca sa isi desfasoare activitatile curente, si nu numai, la un standard ridicat din punct de vedere calitativ cu generarea veniturilor aferente.

    Iar daca si Clujul are de castigat, atat la nivel statistic, al cifrelor cat si la nivelul cresterii notorietatii, dupa cum afirmam mai sus, cu atat mai bine!

    In plus, si in domeniul serviciilor se cunosc cresteri semnificative la nivel de profitabilitate, la nivelul cantinelor, a restaurantelor, fast-food-urilor, a celor care ofera servicii de catering, de evenimente ocazionate de diverse intalniri, conferinte, traininguri, prezentari, cat si la nivelul pietei unitatilor de cazare, a vilelor, a hotelurilor din Cluj. Multi dintre cei care vin in delegatii in Cluj-Napoca prefera sa fie cazati la un hotel din Cluj, de preferinta hotel de 4 stele cel putin, sau inchiriaza un apartament in regim hotelier in Cluj-Napoca, piata punand la dispozitia acestora chiar si apartamente de lux in regim hotelier in Cluj-Napoca.


    Concluzionand, lucrurile merg in lant, beneficiile de asemenea, iar Clujul, prin ceea ce are de oferit, atrage tot mai multi investitori, nume tot mai cunoscute din lumea business-ului mondial, punandu-l astfel pe harta oraselor care au un potential in continua ascensiune.

    DISTRIBUIȚI